SANOK / PODKARPACIE. Stan mostu na Białą Górę niepokoi mieszkańców korzystających na co dzień z przeprawy. Widoczna gołym okiem rdza powoli „zjada” most, nie trudno zauważyć dziury i ubytki. Na możliwość korzystania z nowej przeprawy, którą buduje miasto, trzeba będzie jeszcze poczekać. Kiedy rozpocznie się opracowywany przez powiat sanocki remont mostu na Białą Górę? Zapytamy o to w starostwie.
Pytania dotyczące aktualnego stanu technicznego mostu na Białą Górę oraz daty rozpoczęcia planowanego remontu prześlemy do Starostwa Powiatowego w Sanoku. Gdy tylko otrzymamy odpowiedzi, niezwłocznie je opublikujemy.
Tymczasem zachęcamy Państwa do obejrzenia wykonanych dzisiaj (23 bm.) zdjęć oraz do dyskusji o przyszłości mostu, a także do przejrzenia naszych archiwalnych materiałów, w których kompleksowo opisywaliśmy kwestie związane z przyszłością przeprawy.
Wywołane w ten sposób do tablicy władze powiatu, przedstawiły efekty pracy z ostatnich miesięcy. Kwestia konieczności remontu mostu na Białą Górę znajdowała się bowiem wśród priorytetów do wykonania w niedalekiej przyszłości dla starosty oraz współpracowników. Szef powiatowych struktur Stanisław Chęć starał się rozwiać wątpliwości dotyczące przejazdu samochodów: MOST na BIAŁĄ GÓRĘ. Starosta: Ruch samochodów będzie zachowany! (VIDEO).
foto: archiwum eSanok.pl
Zorganizowano też spotkanie z mieszkańcami i tam również potwierdzono deklarację dotyczącą zachowania ruchu kołowego: SANOK. Obiecanki cacanki w sprawie mostu na Białą Górę? (VIDEO). Przedstawiono także trzy koncepcje modernizacji i rozbudowy przeprawy: Most na Białą Górę można kompleksowo przebudować. Za 12 mln złotych (ZDJĘCIA). Opracowania stworzyło Biuro Inżynierskie MostRES. Dokumenty były gotowe w lutym 2022 roku. Za ich stworzenie powiat zapłacił około 30 tys. złotych. Specjaliści w zakresie budowy i eksploatacji mostów przedstawili trzy koncepcje modernizacji mostu.
W skrócie (odsyłamy do szerszej analizy pod powyższym linkiem), pierwsza koncepcja zakładała wykonanie podstawowych prac, wydłużających okres bezpiecznej eksploatacji za około 3,5 mln złotych. W ramach drugiej koncepcji zaproponowano pozostawienie istniejącej konstrukcji dźwigarów głównych mostu z uwzględnieniem ich kompleksowego remontu i zwiększeniu rozstawu oraz wykonanie nowej, szerszej części jezdnej pomostu, tj. stalowych poprzecznic i stalowej płyty ortotropowej. Taki zakres prac pochłonąłby około 6,5 mln złotych. Trzecia z wersji projektowych zakłada przede wszystkim budowę nowych przęseł. Z perspektywy przedstawionego opracowania, to kompleksowa modernizacja mostu na Białą Górę. Przewiduje ona demontaż istniejącego przęsła z elementów drogowego mostu składanego DMS-65 i wykonanie nowej konstrukcji. Tutaj koszt wzrósłby do około 11,5 mln złotych. Oczywiście, dzisiaj należałoby wziąć poprawkę na inflację i ceny materiałów. Pisaliśmy również o czwartej opcji, która jak mówił starosta Stanisław Chęć, nie została zawarta w oficjalnej ekspertyzie. Zakłada ona możliwość instalacji tymczasowych podpór, przeniesienia na nie istniejącego mostu i równoczesnej budowy nowej przeprawy na istniejących już filarach: Nowa koncepcja, nowe możliwości. Co dalej z mostem na Białą Górę? (ZDJĘCIA).
Do przekroczenia stanu alarmowego na Sanie w Sanoku doszło w czerwcu 2020 roku. Zalana została ul. Rybickiego, ogródki działkowe, zamknięty tymczasowo został most na Białą Górę. 23 czerwca woda sięgała 455 cm!
otrzymasz punkty, które będziesz mógł wymienić na nagrody,
czytelnicy będa mogli oceniać Twoją wypowiedź (łapki),
lub dodaj zwykły komentarz, który zostanie wyświetlany na końcu strony, bez możliwosci głosowania oraz pisania odpowiedzi.
Dodając komentarz akceptujesz postanowienia regulaminu.
Dodaj komentarz
Zaloguj się a:
Dodając komentarz akceptujesz postanowienia regulaminu.