REKLAMA

PODKARPACIE. Listonosz uratował życie samotnej staruszce

PODKARPACIE. Mariusz Toczek to listonosz z Hyżnego k. Dynowa z niemal 20-letnim stażem pracy w Poczcie Polskiej. Jest kolejnym Pocztowcem, który przyszedł z pomocą samotnej staruszce. Gdy nie mógł – jak zazwyczaj – dostarczyć jej korespondencji, zaniepokoił się i zaczął działać – odnalazł ją, udzielił pierwszej pomocy i wezwał odpowiednie służby. Gdyby nie jego godna naśladowania postawa, kobieta mogłaby już nie żyć.

W ostatnim czasie Pan Mariusz miał doręczyć emeryturę i list polecony do samotnej, starszej pani, którą zawsze można było zastać w domu lub na terenie posesji. Pocztowiec zapukał do drzwi, a gdy po pewnym czasie nikt ich nie otworzył, zaczął pukać także w szybę okienną. Pani przekręciła klamkę okienną, ale za chwilę zemdlała. Listonosz udzielił jej pierwszej pomocy, a następnie wprowadził do mieszkania i podał szklankę wody. Pani miała problem z utrzymaniem równowagi i z trudem mówiła więc zadzwonił po pomoc do Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej (GOPS). Po uzyskaniu zapewnienia, że ktoś niebawem przyjedzie, wrócił do swojej pracy, którą miał do wykonania w pobliżu. Czując się odpowiedzialny za kobietę, po 15 minutach wrócił do staruszki, aby sprawdzić czy pomoc dotarła. Na miejscu było już pogotowie i pracownicy GOPS. Przedstawiciele służb zgodnie stwierdzili, że dzięki temu, że nasz listonosz pomógł starszej pani i wezwał pomoc, nie stało się nic złego. W przypadku starszych osób, omdlenie może być bardzo groźne i prowadzić do śmierci.

Pan Mariusz, jak wielu innych Pocztowców, wykazał się troską o klientkę, która ze względu na wiek i samotność, zdana była wyłącznie na siebie i pomoc osób, które przypadkiem znajdą się blisko niej. Jego wrażliwość i ludzka przyzwoitość oraz wiedza jak zareagować w sytuacji zagrożenia, pomogły mu właściwie zareagować z sytuacji zagrożenia ludzkiego zdrowia lub życia.

Klika miesięcy temu Poczta Polska wdrożyła zakrojony na szeroką skalę projekt otwartych szkoleń w zakresie udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej. Celem inicjatywy jest wyposażenie pracowników w wiedzę i umiejętności, które mogą uratować życie, a także ograniczyć skutki obrażeń u osób poszkodowanych.

Specyfika pracy pocztowców wymaga, aby być przygotowanym na każdą możliwą sytuację. Dotyczy to m.in. osób, które mają kontakt z ludźmi, w tym z osobami starszymi i schorowanymi. Służą temu obowiązkowe szkolenia z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy, lecz także szkolenia dobrowolne, w tym szkolenia z udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej. Szkolenia przeprowadzają profesjonalnie przygotowani trenerzy wewnętrzni – kilkudziesięcioosobowy zespół złożony z pracowników służby BHP, posiadający uprawnienia ratowników w zakresie kwalifikowanej pierwszej pomocy. Skuteczność kursów zwiększają profesjonalne pomoce dydaktyczne – fantomy służące do prowadzenia resuscytacji, treningowe defibrylatory AED oraz apteczki szkoleniowe, ufundowane przez pocztową fundację korporacyjną „Pocztowy Dar”.

Poczta szkoli pracowników także w czasie corocznego Tygodnia Bezpieczeństwa, organizowanego z okazji Światowego Dnia Bezpieczeństwa i Ochrony Zdrowia w Pracy. W całej firmie organizowane są wtedy także spotkania z pracownikami poświęcone ochronie życia i zdrowia.

źródło: Poczta Polska, materiały nadesłane ZOBACZ RÓWNIEŻ: SANOK: Akt wandalizmu na terenie szkoły! Zamaskowany mężczyzna niszczy przedmioty i sika po ścianie! (VIDEO)


Informacje o aktualnej sytuacji na drogach Sanoka, powiatu sanockiego i całego regionu w grupie POMOC112

DOŁĄCZ DO GRUPY – KLIKNIJ

 

11-08-2023

Udostępnij ten artykuł znajomym:


Dodaj komentarz

Zaloguj się a:

  • Twój komentarz zostanie wyróżniony,
  • otrzymasz punkty, które będziesz mógł wymienić na nagrody,
  • czytelnicy będa mogli oceniać Twoją wypowiedź (łapki),
lub dodaj zwykły komentarz, który zostanie wyświetlany na końcu strony, bez możliwosci głosowania oraz pisania odpowiedzi.
Dodając komentarz akceptujesz postanowienia regulaminu.

Pokaż więcej komentarzy (0)