Wojewoda podpisała zgodę na budowę S19 Kamień–Sokołów Małopolski Płn.
RZESZÓW / PODKARPACIE. Wojewoda podkarpacki Ewa Leniart podpisała zgodę na budowę odcinka drogi ekspresowej S-19. Odcinek Kamień – Sokołów Małopolski Północ.
Foto: GDDKiA w Rzeszowie
– Wojewoda podkarpacki Ewa Leniart podpisała decyzję o zezwoleniu na budowę odcinka drogi ekspresowej S-19. Odcinek Kamień – Sokołów Małopolski Północ jest ostatnim z sześciu w kierunku województwa lubelskiego – poinformowała Małgorzata Waksmundzka-Szarek, rzecznik wojewody podkarpackiego.
Odcinek zlokalizowany jest w powiecie: rzeszowskim, na terenie miasta i gminy Sokołów Małopolski oraz gminy Kamień. Dostępność drogi dla użytkowników będzie zapewniona poprzez węzły drogowe: Kamień i Sokołów Małopolski Północ, natomiast ruch lokalny będzie się odbywał za pomocą dróg zbiorczych oraz bezkolizyjnych przejazdów drogowych z jednej strony drogi na drugą (bez połączenia z drogą ekspresową).
Inwestycja swym zakresem obejmuje budowę m.in.:
– dwujezdniowej drogi ekspresowej o długości ok. 8 km,
– węzłów drogowych: Kamień (węzeł typu WB o kształcie pół karo i pół półkoniczyny. DK19 będzie krzyżować się z S19 w sposób bezkolizyjny poprzez wiadukt; węzeł zapewni wszystkie relacje skrętne DK19 z S19) i Sokołów Małopolski Północ (węzeł typu WB o kształcie półkoniczyny z łącznicami w ćwiartkach przeciwległych oraz dwoma rondami na DK19. DK19 będzie krzyżować się z S19 i będzie przebiegać nad nią w sposób bezkolizyjny poprzez wiadukt. Węzeł zapewni wszystkie relacje skrętne DK19 z S19),
– Miejsc Obsługi Podróżnych MOP I „Górno wschód” i MOP I „Górno zachód”,
– Obwodu Utrzymania Drogowego na terenie węzła Sokołów Małopolski Północ,
– 10 obiektów inżynierskich (6 obiektów nad drogą ekspresową – wiadukty w ciągu dróg krzyżujących się z drogą ekspresową, 1 przejście górne dla średnich zwierząt, 1 przejście dolne dla średnich zwierząt, 2 przepusty do celów ekologicznych),
– dróg dojazdowych dla obsługi ruchu lokalnego,
– infrastruktury służącej ochronie środowiska (przejścia dla zwierząt, przepusty, ekrany akustyczne, ekrany chroniące nietoperze siatki wygradzające, urządzenia podczyszczające wody opadowe).
Foto: GDDKiA w Rzeszowie
Koszt budowy tego odcinka wyniesie około 286 milionów złotych.
Źródło: PUW w Rzeszowie, GDDKiA w Rzeszowie
Dodaj komentarz
Zaloguj się a:
Dodając komentarz akceptujesz postanowienia regulaminu.